KURZY A LEKCIE PRE DOSPELÝCH

klikni na:

Všetky lekcie prebiehajú v liptovskej dreveničke FIT SPOLU v Liptovská Lúžna 172, druhá autobusová zastávka. 

POPIS KURZOV/LEKCIÍ

Ktorá hodina je pre mňa vhodná? .

Odpoveď je jednoduchá. Skúšaj, kým neobjavíš, čo práve v tvojom životnom období potrebuješ, budeš to cítiť. Ideálne ako zistíš, či hodina/lektor s tebou rezonuje je, že to vyskúšaš. Objavovanie nepoznaného prináša do života radosť, hravosť. Objavuj!

HOT JOGA


  • zmierňuje bolesti chrbta alebo bolesti úplne prestanú, pravidelným cvičením narovná chrbticu
  • v teple dochádza k efektívnejšiemu spaľovaniu kalórií a tuk mizne
  • potením sa telo zbavuje škodlivých látok
  • omladí bunky a celý organizmus zrazu ,ožije,
  • naučí ťa zhlboka dýchať, zväčší sa kapacita pľúc
  • zlepší krvný obeh
  • posilňuje sa imunitný systém
  • stimulujú sa funkcie endokrinných žliaz
  • prečistí sa lymfatický systém
  • zvýši sa pružnosť tela, čím sa znížuje riziko poranenia
  • zvýši sa výživa kĺbov
  • prekrvia sa všetky orgány
  • efektívne vyformuje postavu
  • posilní svalstvo v celom tele
  • upraví činnosť metabolizmu
  • ak sú problémy s celulitídou, jej prejavy sa výrazne zmenšia
  • pokožka už po pár hodinách bude hladšia a pružnejšia
  • zmierni či postupne odstráni nespavosť, migrény, artritídu
  • zlepšuje náladu
  • upokojí myseľ a zvýši psychickú odolnosť
  • dodá Ti novú energiu

Hot joga sa praktizuje v miestnosti s teplotou približne okolo 30 - 35 stupňov celzia a vlhkosťou 40 percent a viac. Pozostáva z 26 pozícií, ktoré trvajú 75 minút. Je síce namáhavejšia, ale o to účinnejšia! V našom štúdiu máme k dizpozícii infra panely a infra podlahu, ktorá má podľa lekárskych výskumov vynikajúce terapeutické účinky a je to najbezpečnejší spôsob zohrievania tela. Infrateplo je veľmi príjemné a vďaka hĺbkovému pôsobeniu uvoľňuje naše svaly, zlepšuje prekrvovanie, uvoľňuje nervové napätie a posilňuje imunitný systém.

Hot joga sa začína zahrievacím dýchacím cvičením, nasleduje 24 pozícií a končí sa dýchacou pózou, ktorá eliminuje toxíny. Každá pozícia v stoji sa opakuje dvakrát a udržiava sa 30 sekúnd. Z pozície v stoji sa postupne prechádza do záklonov a tie neskôr vystriedajú pozície v predklone. Základom je zapotiť sa a zapracovať na svaloch a šľachách. Pomocou hot jogy sa rozvíja sebakontrola, odhodlanosť, koncentrácia a trpezlivosť.

Pozor na dehydratáciu

Najlepšou prevenciou je príjem dostatočného množstva tekutín pred začiatkom cvičenia a po ňom. Pri nedostatku vody nemôže riadne fungovať mozog, svaly ani iné orgány. Najmenej dve hodiny pred cvičením je potrebné vypiť približne pol litra vody. Počas cvičenia treba pravidelne piť a to i vtedy, ak nepociťujeme pocit smädu. Po cvičení je treba zhodnotiť zmeny na telesnej váhe a prijať také množstvo tekutiny, aby sa váha vrátila do pôvodnej hodnoty.

Hot joga a chudnutie

Pri správnej životospráve v kombinácii s hot jogou sa dajú zhodiť i nadbytočné kilogramy. Počas jednej lekcie "horúcej jogy" môže človek spáliť v priemere 450 kalórií. Hodnota spálených kalórií závisí samozrejme od intenzity cvičenia. Praktizovaním jógových pozícií v teple spaľuje telo tuky efektívnejšie a rýchlejšie, pričom rozštiepený tuk sa počas cvičenia môže využiť ako energia.

Pravidelným cvičením sa reguluje metabolizmus v tráviacom systéme i v telových bunkách. Postupne sa normalizuje chuť do jedla a reguluje sa potreba príjmu potravy. Aby boli výsledky jogy viditeľné, treba cvičiť aspoň trikrát týždenne.

Hodina je vedená v tempe, ktoré je zvládnuteľné pre všetkých, ponúka varianty pre každý level a je tak vhodná aj pre odhodlaných začiatočníkov. Hot jogu nedoporučujeme klientom s kardiovaskulárnym ochorením a tehotným a dojčiacim mamičkám. 

Čo si zobrať so sebou: kraťasy, tielko, fľašu s vodou a veľkú osušku/uterák, ktorý zakryje väčšiu časť podložky, ďalší uterák na tvár. Možnosť zapožičania hot joga uteráku za 1,00 EUR.


JOGA

Na klasickej joge vychádzame z rozohrievajúcich a spevňujúcich cvikov klasickej hatha jogy, dychových cvičení, ásan aj relaxačných metód. 

Trénujeme nielen svaly, ale aj pozornosť a citlivosť k vlastnej jedinečnosti a dokonalej múdrosti nášho tela. Stačí naozaj málo: vnímať, dýchať, cvičiť a žiť, s láskavou pozornosťou a rešpektom k Životu v sebe. A odrazu sa začne celý systém sám od seba harmonizovať. Telo štíhlie a pružnie, samé sa lieči, lebo má tú schopnosť. Lektorka učí srdcom vidieť veci a vlastne všetko okolo nás s láskou, lebo tá má najväčšiu silu. Nie je podstatné, či s jogou začínaš alebo si pokročilý, lekcia je určená pre toho, kto má naozaj veľkú chuť prísť.

Dynamická náročnosť  * *

Silová náročnosť  * * *

JOGA PRE ŽENY/GRAVID JOGA

Hodina je vhodná pre všetky začiatočníčky bez rozdielu veku, ohybnosti, nízkou pohyblivosťou, pre všetky ženy a dievčatá, ktorým chýba sila, pružnosť a ich fyzická kondícia nie je optimálna, prípadne sú dlhšie po úraze.

Joga pre ženy prináša príjemný pocit uvoľnenia od každodenného stresu, ľahké natiahnutie i posilnenie vlastného tela. Zostava cvikov je zameraná na plynulý prechod z jednej pozície do druhej za sprievodu vedomého dychu. Cvičí sa v pomalšom tempe s využitím pomôcok (bloky, deky, valce) so zameraním na ženské telo.

Počas hodiny pomaly stimulujeme stuhnuté kĺby, jemne naťahujeme poskracované svaly a postupne sa zvýšuje ohybnosť a pružnosť celého tela (svalov, kĺbov, šliach a ostatných spojivových štruktúr). Počas celého cvičenia sa zameriava pozornosť na správne dýchanie. Súčasťou hodiny sú aj jednoduché dychové cvičenia. Práca s dychom prispieva k fyzickej a duševnej vyrovnanosti. 

Tento typ jogy je vhodný aj pre tehotné mamičky, pretože zbavuje telo napätia a stresu. Pomáha otvárať bedrové kĺby a pripravovať telo na pôrod. Niektoré polohy veľmi účinne posilňujú oblasť panvového dna, iné zas uvoľňujú bolestivé bedrá a chrbát. Pokiaľ máte dobrý zdravotný stav a nemáte od lekára žiadne obmedzenia ohľadne fyzického pohybu, joga v tehotenstve by mohla byť výborným prostriedkom ako sa pripraviť na pôrod.

Dynamická náročnosť *  

Silová náročnosť *  


TELO AKO VLASTNÁ POSILŇOVŇA

Cvičenie s vlastnou váhou tela je skvelý spôsob cvičenia, ktorý je vhodný takmer pre každého človeka, ktorý sa chce dostať do formy. 

Cviky s vlastnou váhou sú do veľkej miery komplexné cvičenia a zapájajú viac svalových partií naraz. Koordináciu a silu tak budujeme komplexnejšie. Táto forma cvičenia je vhodná na tréning kondície a spaľovanie tukov (cviky s väčšou intenzitou, rýchlejšie tempo a s krátkymi prestávkami). 

Vhodné pre začiatočníkov, aj pokročilých - kondičná trénerka nastaví pre každého intenzitu a úroveň cvikov.

Na tréning budeme potrebovať: vodu, tenisky a uterák.

Dynamická náročnosť * * *

Silová náročnosť * * *

STREČING

Strečing je súbor naťahovacích cvičení alebo forma telesného cvičenia, v ktorom zámerne pôsobíme na sval, alebo svalovú skupinu s cieľom natiahnuť ho.

Na hodine sa zameriame najmä na hĺbkový strečing celého tela, dýchanie a koncentráciu. Veľa športov je jednostranne zameraných a zapája len určitú skupinu svalov. Po dlhodobom tréningu častokrát prichádza nechcené zranenie. Regenerácia je preto dôležitou súčasťou každého tréningu, či už sa venujte vytrvalostnému, silovému, rekreačnému alebo vrcholovému športu.

Vďaka systému strečingových cvičení, masážneho valca Merco Roller (pre každého), infrateplu, správneho dýchania si telo vystrečujeme rovnomerne, pomaly a dôsledne. Rozsah pri tom nie je podmienkou, ba priam naopak. Ak máte svalstvo poskracované, naučíme sa ako si pozície prispôsobiť a postupne si rozsah zvýšiť.

Strečing je určený pre všetky vekové kategórie, pre mládež, ženy aj mužov.

Dynamická náročnosť * *

Silová náročnosť * *



DÔLEŽITÉ INFO:

  • do 31.01. 2020 platia všetky permanentky vydané od roku 2016
  • k dispozícii je podložka, roller, uterák na tvár, čerstvá voda, sprcha, šatňa pre dámy aj pánov
  • cena 2,00 za lekciu, platba v hotovosti pred hodinou/ cena 6,00 za lekciu HOT JOGY
  • rezervuj si miesto cez rezervačný systém. Pokiaľ prídeš bez rezervácie - môžeš, ale v prípade naplnenia kapacity nemusíš mať svoje miesto na podložke, vždy majú prednosť klienti s rezerváciou
  • ak sa Ti nedarí rezervovať si miesto, rezerváciu môžeš urobiť s inštruktorkou po lekcii. K dispozííci je vždy počítač s funkčným rezervačným systémom