• zmierňuje bolesti chrbta alebo bolesti úplne prestanú, pravidelným cvičením narovná chrbticu
  • v teple dochádza k efektívnejšiemu spaľovaniu kalórií a tuk mizne
  • potením sa telo zbavuje škodlivých látok
  • omladí bunky a celý organizmus zrazu ,ožije,
  • naučí ťa zhlboka dýchať, zväčší sa kapacita pľúc
  • zlepší krvný obeh
  • posilňuje sa imunitný systém
  • stimulujú sa funkcie endokrinných žliaz
  • prečistí sa lymfatický systém
  • zvýši sa pružnosť tela, čím sa znížuje riziko poranenia
  • zvýši sa výživa kĺbov
  • prekrvia sa všetky orgány
  • efektívne vyformuje postavu
  • posilní svalstvo v celom tele
  • upraví činnosť metabolizmu
  • ak sú problémy s celulitídou, jej prejavy sa výrazne zmenšia
  • pokožka už po pár hodinách bude hladšia a pružnejšia
  • zmierni či postupne odstráni nespavosť, migrény, artritídu
  • zlepšuje náladu
  • upokojí myseľ a zvýši psychickú odolnosť
  • dodá Ti novú energiu

Hot joga sa praktizuje v miestnosti s teplotou približne okolo 30 - 35 stupňov celzia a vlhkosťou 40 percent a viac. Pozostáva z 26 pozícií, ktoré trvajú 75 minút. Je síce namáhavejšia, ale o to účinnejšia! V našom štúdiu máme k dizpozícii infra panely a infra podlahu, ktorá má podľa lekárskych výskumov vynikajúce terapeutické účinky a je to najbezpečnejší spôsob zohrievania tela. Infrateplo je veľmi príjemné a vďaka hĺbkovému pôsobeniu uvoľňuje naše svaly, zlepšuje prekrvovanie, uvoľňuje nervové napätie a posilňuje imunitný systém.

Hot joga sa začína zahrievacím dýchacím cvičením, nasleduje 24 pozícií a končí sa dýchacou pózou, ktorá eliminuje toxíny. Každá pozícia v stoji sa opakuje dvakrát a udržiava sa 30 sekúnd. Z pozície v stoji sa postupne prechádza do záklonov a tie neskôr vystriedajú pozície v predklone. Základom je zapotiť sa a zapracovať na svaloch a šľachách. Pomocou hot jogy sa rozvíja sebakontrola, odhodlanosť, koncentrácia a trpezlivosť.

Pozor na dehydratáciu

Najlepšou prevenciou je príjem dostatočného množstva tekutín pred začiatkom cvičenia a po ňom. Pri nedostatku vody nemôže riadne fungovať mozog, svaly ani iné orgány. Najmenej dve hodiny pred cvičením je potrebné vypiť približne pol litra vody. Počas cvičenia treba pravidelne piť a to i vtedy, ak nepociťujeme pocit smädu. Po cvičení je treba zhodnotiť zmeny na telesnej váhe a prijať také množstvo tekutiny, aby sa váha vrátila do pôvodnej hodnoty.

Hot joga a chudnutie

Pri správnej životospráve v kombinácii s hot jogou sa dajú zhodiť i nadbytočné kilogramy. Počas jednej lekcie "horúcej jogy" môže človek spáliť v priemere 450 kalórií. Hodnota spálených kalórií závisí samozrejme od intenzity cvičenia. Praktizovaním jógových pozícií v teple spaľuje telo tuky efektívnejšie a rýchlejšie, pričom rozštiepený tuk sa počas cvičenia môže využiť ako energia.

Pravidelným cvičením sa reguluje metabolizmus v tráviacom systéme i v telových bunkách. Postupne sa normalizuje chuť do jedla a reguluje sa potreba príjmu potravy. Aby boli výsledky jogy viditeľné, treba cvičiť aspoň trikrát týždenne.

Hodina je vedená v tempe, ktoré je zvládnuteľné pre všetkých, ponúka varianty pre každý level a je tak vhodná aj pre odhodlaných začiatočníkov. Hot jogu nedoporučujeme klientom s kardiovaskulárnym ochorením a tehotným a dojčiacim mamičkám.

Čo si zobrať so sebou: kraťasy, tielko, fľašu s vodou a veľkú osušku/uterák, ktorý zakryje väčšiu časť podložky, ďalší uterák na tvár. Možnosť zapožičania hot joga uteráku za 1,00 EUR.